Ο Θέμης Καραμουρατίδης στην Όμορφη Πόλη για το νέο δίσκο του με την Νατάσσα Μποφίλου και τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο

Νομίζω ότι αυτό ποτέ δεν ήταν πραγματικά δύσκολο. Ίσως ήταν πιο δύσκολο παλιότερα με την Νατάσσα στο στούντιο. Έχεις έναν άνθρωπο που εκείνη τη στιγμή έχει την ευθύνη να αποτυπώσει για πάντα τον δίσκο και τον έχεις απέναντί σου και πως να του πεις ότι δεν σου αρέσει αυτό που γίνεται. Και επειδή φυσικά η Νατάσσα το καταλάβαινε, γι' αυτό γινόταν έξω φρενών. Το αίσθημα της ευθύνης δημιουργούσε την ένταση. Τώρα όμως η επικοινωνία μας έχει φτάσει σε ένα τέτοιο βαθμό που από τη δημιουργία οδηγούμαστε σε αυτό που θέλουμε. Δηλαδή η Νατάσσα τα τραγούδια τα τραγούδησε μια φορά στο σπίτι μου και η ερμηνεία τους ήταν σχεδόν έτοιμη από την αρχή. Δηλαδή έχουν φτάσει σε τέτοια βαθμό και η εμπειρία της και η επικοινωνία μας και η διάθεσή μας να δημιουργήσουμε τραγούδια τα οποία ξεκινούν και τελειώνουν σε αυτή την σχέση, που δεν υπήρξαν σοβαρά αινίγματα, απορίες και προβλήματα καθ' όλη τη διάρκεια της δημιουργίας. Όλα έρεαν υπέροχα. Με τους μουσικούς και τον ηχολήπτη μου στο στούντιο περάσαμε υπέροχες στιγμές. Όλα κύλησαν σαν νεράκι. Και είναι ένας δίσκος που ο καημένος γεννήθηκε στην καραντίνα. Ίσως αυτό είναι και ο λόγος που έφυγαν όλα τα προβλήματα και έμεινε η δημιουργικότητα.

 

Τέσσερα χρόνια μετά τη Βαβέλ, ο Θέμης Καραμουρατίδης, ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος και η Νατάσσα Μποφίλου συναντώνται ξανά και κυκλοφορούν ένα νέο δίσκο με τίτλο Η εποχή του θερισμού. Με αφορμή το νέο του δίσκο, που κυκλοφορεί 1/10 από την Cobalt, o Θέμης Καραμουρατίδης μίλησε αποκλειστικά στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Ξάνθης.

 

Θέμη πες μου δυο λόγια για τον νέο δίσκο σας.

Το μόνο που θέλω να πω για αυτό το δίσκο είναι πως είμαστε αδιανόητα ευτυχισμένοι και περήφανοι οι τρεις μας, που ακριβώς μετά από 15 χρόνια που δημιουργούμε μαζί, φτιάξαμε ένα δίσκο που δεν έχουμε κανένα βάρος, κανένα άγχος, καμία ανάγκη να αποδείξουμε σε κανέναν τίποτα και καμία διάθεση να πάρουμε πόζα και καμία διάθεση να ακυρωθούμε. Αυτό μας έδωσε μια απίστευτη ελευθερία. Ο Γεράσιμος είναι ο καλύτερος Γεράσιμος των τελευταίων χρόνων. Είμαι πολύ περήφανος για το Γεράσιμο σ' αυτό το δίσκο. Εγώ είμαι πιο απελευθερωμένος από ποτέ να παίξω τον εαυτό μου, να αυτοσαρκαστώ, να κοντράρω εντελώς αυτό που έχω μέσα μου και να δώσω πτυχές που δεν έδινα ποτέ από δισταγμό. Και οι ερμηνείες της Νατάσσας θεωρώ ότι είναι πραγματική αποκάλυψη. Έχει αφαιρέσει όλο το βάρος του να είσαι η μεγάλη ερμηνεύτρια, η σπουδαία τραγουδίστρια, η φωνή, αυτά που ακούει συνεχώς δηλαδή. Έκλεισε έξω από την πόρτα του δημιουργικού μας σπιτιού όλες αυτές τις φωνές και έμεινε καθαρή, ατόφια, πιο άνετη από ποτέ στο στούντιο, χωρίς άγχος και νομίζω ότι έκανε τις καλύτερες ερμηνείες της σε δίσκο μας. Και δεν είναι κάτι που το λέω κάθε φορά. Το πιστεύω ακράδαντα. Και ελπίζω να το βιώσετε έτσι και εσείς.

 

 

Είχατε κάποια συγκεκριμένη αρχική πρόθεση ή όχι;

Όχι. Η μόνη πρόθεση ήταν να περάσουμε ωραία. Να δημιουργήσουμε κάτι που θα μας κάνει ευτυχισμένους.

 

Τι θα μπορούσες να πεις ότι έχει αλλάξει στον τρόπο που συνεργάζεται με αυτούς τους δύο ανθρώπους, δεδομένου ότι μιλάμε για 15 χρόνια συνεργασίας;

Έχουμε ωριμάσει και ξέρουμε ο ένας τις προθέσεις του άλλου. Δηλαδή όταν ειπωθεί κάτι, ξέρουμε ο καθένας ότι η μόνη πρόθεση του άλλου είναι να πάμε μπροστά. Δεν υπάρχουν οι καβγάδες του παρελθόντος. Με την Νατάσσα κάθε φορά που μπαίναμε στο στούντιο, βγαίναμε ξεμαλλιασμένοι. Τσακωνόμασταν κάθε δευτερόλεπτο γιατί υπήρχε η προσωπική ανασφάλεια του καθενός. Και όλο αυτό δημιουργούσε μία ένταση που δεν υπάρχει αυτή τη φορά. Υπάρχει μία φοβερή παραγωγικότητα και ένα αίσθημα φροντίδας. Και είχε να κάνει με το ότι είσαστε ώριμα παιδιά πια. Έχουν περάσει 4 χρόνια από την Βαβέλ. 4 πολύ σημαντικά χρόνια για εμας. Πολύ δύσκολα χρόνια. Μέσα στα οποία η Νατάσσα παντρεύτηκε, εγώ μετακόμισα, ο Γεράσιμος μένει πια στο Παγκράτι. Είμαστε άλλοι και ταυτόχρονα οι ίδιοι. Είμαστε πιο κοντά στην αυθεντική εκδοχή του εαυτού μας. Πιο κατασταλαγμένοι και ήρεμοι.

 

 

Τώρα ή τότε ήταν πιο εύκολο να πει κάτι ο ένας στον άλλο που δεν του αρέσει. Τότε που ήσασταν 3 γνωστοί ή τώρα που ο καθένας είναι μια οντότητα στο ελληνικό τραγούδι;

Νομίζω ότι αυτό ποτέ δεν ήταν πραγματικά δύσκολο. Ίσως ήταν πιο δύσκολο παλιότερα με την Νατάσσα στο στούντιο. Έχεις έναν άνθρωπο που εκείνη τη στιγμή έχει την ευθύνη να αποτυπώσει για πάντα τον δίσκο και τον έχεις απέναντί σου και πως να του πεις ότι δεν σου αρέσει αυτό που γίνεται; Και επειδή φυσικά η Νατάσσα το καταλάβαινε, γι' αυτό γινόταν έξω φρενών. Το αίσθημα της ευθύνης δημιουργούσε την ένταση. Τώρα όμως η επικοινωνία μας έχει φτάσει σε ένα τέτοιο βαθμό που από τη δημιουργία οδηγούμαστε σε αυτό που θέλουμε. Δηλαδή η Νατάσσα τα τραγούδια τα τραγούδησε μια φορά στο σπίτι μου και η ερμηνεία τους ήταν σχεδόν έτοιμη από την αρχή. Δηλαδή έχουν φτάσει σε τέτοια βαθμό και η εμπειρία της και η επικοινωνία μας και η διάθεσή μας να δημιουργήσουμε τραγούδια τα οποία ξεκινούν και τελειώνουν σε αυτή την σχέση, που δεν υπήρξαν σοβαρά αινίγματα, απορίες και προβλήματα καθ' όλη τη διάρκεια της δημιουργίας. Όλα έρεαν υπέροχα. Με τους μουσικούς και τον ηχολήπτη μου στο στούντιο περάσαμε υπέροχες στιγμές. Όλα κύλησαν σαν νεράκι. Και είναι ένας δίσκος που ο καημένος γεννήθηκε στην καραντίνα. Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που έφυγαν όλα τα προβλήματα και έμεινε η δημιουργικότητα.

 

Επιλέλεια: Παναγιώτης Χαραλαμπάκης

Πολιτιστικά