Κώστας Μπαντίκος: Σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο η επανεκκίνηση των λυκείων της Περιφέρειας

«Τηρουμένων των αναλογιών και του μεγέθους του εγχειρήματος είμαστε ικανοποιημένοι για τον τρόπο επανεκκίνησης των Λυκείων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης». Αυτό δήλωσε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Περιφερειακής Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ Κώστας Μπαντίκος, μιλώντας στο Δημοτικό Ραδιόφωνο.

Να υπενθυμίσουμε ότι τα self test αποτελούν -εκτός από την προϋπόθεση για το άνοιγμα των λυκείων, με έμφαση στους τελειόφοιτους και υποψηφίους των πανελληνίων- και «όχημα» για το άνοιγμα των άλλων βαθμίδων της εκπαίδευσης, αλλά και γενικότερα, όλων των δραστηριοτήτων της κοινωνίας, με ασφάλεια.

Ο Διευθυντής επισήμανε ότι το τελευταίο τριήμερο, οι συντονισμένες κινήσεις αφορούσαν τόσο στη διαδικασία των αυτοδιαγνωστικών τεστ, όσο και στην καθαριότητα-απολύμανση των σχολικών μονάδων της Περιφέρειας.

Ανέφερε, ότι αρχικά «άνοιξαν» τα ΑΜΚΑ των εκπαιδευτικών και στη συνέχεια όλων των ειδικοτήτων που εργάζονται στις σχολικές μονάδες.

Σημείωσε τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν με τα ΑΜΚΑ που δεν μπορούσαν να εντοπιστούν, όπως παρατηρήθηκε στην Ξάνθη, τα οποία έχουν σταλεί αρμοδίως στο υπουργείο και μέχρι την Πέμπτη θα έχει αποκατασταθεί η διαδικασία.

Δυσκολίες αντιμετώπισε η Περιφερειακή Διεύθυνση και αναφορικά με τους ενήλικες μαθητές, σε σχέση με τους Αριθμούς Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισής τους. «Από την Παρασκευή, για τα ημερήσια ΓΕΛ και ΕΠΑΛ η διαδικασία είχε ανοίξει για τους γεννηθέντες από 2000-21, ενώ από το Σάββατο και για τους μαθητές των Εσπερινών σχολείων».

Σε ό,τι αφορά τους μετακλητούς εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα μειονοτικά σχολεία, η Διεύθυνση προνόησε ώστε να έχουν και αυτοί τα αυτοδιαγνωστικά τεστ που απαιτούνται. Ο κ. Μπαντίκος αναφέρθηκε στη δυσλειτουργία που παρουσιάστηκε με το Μειονοτικό Γυμνάσιο και Λύκειο στην Ξάνθη, όπου πολλοί μαθητές προσήλθαν χωρίς να έχουν κάνει το απαραίτητο τεστ. Ωστόσο, όπως επισήμανε οι μαθητές προσήλθαν σε δημόσια δομή κι έκαναν ράπιντ τεστ.

«Σήμερα η εικόνα που έχουμε είναι ότι σε όλες τις σχολικές μονάδες της περιφέρειας έχουν γίνει τα self test», ενώ αναφέρθηκε και στους αρνητές γονείς, που υπάρχουν αλλά, όπως είπε, είναι πολύ λίγοι της περιοχή μας, υπενθυμίζοντας ότι σύμφωνα με τη διαδικασία, τα παιδιά τους δεν μπορούν να εισέλθουν στην τάξη και παίρνουν απουσία. «Δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα», σημείωσε, αλλά «εξυπηρετεί τον σκοπό, που δεν είναι άλλος, από τον να έχουμε, με τη διενέργεια δύο τεστ την εβδομάδα, την εικόνα για τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό εντός της σχολικής μονάδας. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η υγεία των ίδιων, των οικογενειών τους, της σχολικής κοινότητας», επισήμανε.

«Με αυτόν τον τρόπο θωρακίζεται η σχολική κοινότητα», υπογράμμισε και πρόσθεσε πως «σε συνδυασμό με τους εμβολιασμούς, που κατά προτεραιότητα, ξεκινούν με τους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής, της ομάδας 60-64, της ομάδας 55-59 στις 21 Απριλίου, των αδιάθετων που επίσης, διατίθενται για τους εκπαιδευτικούς που υποβάλουν αίτηση και που το σύστημα άμεσα έχει τη δυνατότητα να ικανοποιεί τα αντίστοιχα αιτήματα, η προσπάθεια οργανώνεται πολυμορφικά ώστε να καταφέρει η κοινωνία να απεμπλακεί, με γρηγορότερους ρυθμούς από την υγειονομική κρίση».

Παράλληλα, ανέφερε ότι η εγκυρότητα των self test δεν είναι απόλυτη, ωστόσο, με τον περιοδικό έλεγχο (διενέργεια των αυτοδιαγνωστικών, δύο φορές την εβδομάδα), μειώνεται η πιθανότητα ψευδούς αποτελέσματος.

Σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος, ο υποκείμενος κατευθύνεται σε δημόσια δομή για τη διενέργεια ράπιντ τεστ, αλλά και μοριακού τεστ εάν το επιθυμεί.

Σήμερα, γνωστοποίησε, στην Ξάνθη εντοπίστηκαν τρία θετικά κρούσματα σε μαθητές, ενώ χθες δηλώθηκε ένα.

Επίσης, αναφέρθηκε στο περιστατικό, σε ΕΠΑΛ της Ξάνθης, στο οποίο, οι μαθητές επιχείρησαν να κάνουν κατάληψη με το αίτημα της μη χρήσης μάσκας αφού όλα τα αυτοδιαγνωστικά τεστ ήταν αρνητικά. Επανέλαβε ότι η πιστότητά τους δεν είναι απόλυτη και πως ανεξαρτήτως αυτοδιαγνωστικών, θα πρέπει να τηρούνται όλα τα προβλεπόμενα μέτρα (μάσκα, τήρηση αποστάσεων, προσωπική υγιεινή).

Επισήμανε ότι η Διεύθυνση, σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος σε μαθητή, είναι επιφορτισμένη να παράσχει τηλεκπαίδευση, σε περιφερειακό, διαδημοτικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Στα επιμέρους, σημείωσε ότι όσοι μαθητές δεν έχουν τη δυνατότητα να φέρουν το αποτέλεσμα του τεστ, τους δίνεται και η εναλλακτική της χειρόγραφης δήλωσης, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία, καθώς το σύστημα έχει τη δυνατότητα αντιπαραβολής, ενώ σχετικά με τις απουσίες που παρατηρούνται σε μικρό, όπως είπε, αριθμό μαθητών, σημείωσε πως είτε ζουν με ευπαθείς ομάδες είτε νοσούν αυτοί ή κάποιος από το περιβάλλον τους.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής επισήμανε ότι η προσπάθεια θα πρέπει να είναι στοχευμένη και από όλους: Πολιτεία, στελέχη εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, ώστε να ξεπεράσουμε, όπως είπε, αυτό που συμβαίνει.

Ακούστε τον κ. Κ.Μπαντίκο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύνταξη : Ελευθερία Μούκανου

Μοντάζ-επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου

 

Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Τοπικά