Δεν πήραν ακόμη τα πτυχία τους οι απόφοιτοι των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ-Ο πρόεδρος του 15μελους της ΕΠΑΣ Ξάνθης Σ.Χρυσόπουλος μεταφέρει την αγανάκτηση των σπουδαστών και των οικογενειών τους

Ενώ σε λίγες μέρες ξεκινά η νέα ακαδημαϊκή χρονιά, ακόμη δεν πήραν τα πτυχία τους στα χέρια τους οι τελειόφοιτοι των ΕΠΑ.Σ ΟΑΕΔ, οι οποίοι από τη μια αναμένουν να δουν τι πτυχίο διαθέτουν, μετά την υποβάθμιση, και από την άλλη χάνουν ευκαιρίες να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς για θέσεις στο δημόσιο, παρά τις προκηρύξεις που βγαίνουν και τους συμπεριλαμβάνουν ως απόφοιτους ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, αφού το έγγραφο που τους δίδεται από τη σχολή τους δεν γίνεται αποδεκτό!

Την απογοήτευση και το θυμό των συμμαθητών του από την ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ Ξάνθης, για τη συνέχιση της ταλαιπωρίας, που ξεκίνησε από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε υποβάθμιση των πτυχίων τους και των επαγγελματικών τους προσόντων- θέμα που μέσω των κινητοποιήσεων και τη διαμαρτυρία και των τελειόφοιτων σπουδαστών της ΕΠΑΣ Ξάνθης, συζητήθηκε και στη Βουλή λίγο πριν το Πάσχα- εξέφρασε μιλώντας στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου, ο πρόεδρος του 15μελούς της ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ Ξάνθης κ. Στράτος Χρυσόπουλος:’ για τη μη απόδοση των πτυχίων μας λένε ότι αναμένουν νέες οδηγίες. Έπρεπε να τα είχαμε πάρει από τον Ιούνιο.  Αντιλαμβάνεστε ότι όλοι μας αγωνιούμε γιατί μετά από τις εξελίξεις, που εμάς τους τελειόφοιτους μας βρήκαν στο μέσω της περυσινής σχολικής χρονιάς, μήνες δηλαδή πριν αποφοιτήσουμε και ενώ είχαμε επιλέξει τη σχολή με διαφορετικά κριτήρια, δεν ξέρουμε καν τι είδους πτυχίο θα πάρουμε στα χέρια μας. Εγώ για παράδειγμα, δεν ξέρω αν από μάγειρας, γιατί αυτό σπούδασα, θα πάρω πτυχίο μάγειρα μετά την υποβάθμιση ή πτυχίο βοηθού μάγειρα, που είναι κάτι άλλο! Και το χειρότερο είναι ότι μη έχοντας πτυχία στα χέρια μας, χάνουμε ευκαιρίες αφού δεν μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις προκηρύξεις που βγαίνουν, ακόμη και αν συμπεριλαμβάνουν τους αποφοίτους ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ. Από τη σχολή δίνουν ένα έγγραφο το οποίο δεν γίνεται αποδεκτό! Εμένα με απέρριψαν για αυτό το λόγο από συμμετοχή σε προκήρυξη’.

Η αγανάκτηση των παιδιών και των οικογενειών τους έχει ξεχειλίσει καθώς, όπως μεταφέρει ο κ. Χρυσόπουλος :’ όταν μια ομάδα από τις ΕΠΑΣ επισκέφθηκε τον αρμόδιο Γ.Γ. του υπουργείου παιδείας, μετά τις διαμαρτυρίες μας για την υποβάθμιση των πτυχίων, φαινόταν ότι μάλλον από εκείνο τον αγώνα που δώσαμε κάτι κερδίσαμε. Τότε είχαμε κατεβάσει και τους τόνους, ελπίζοντας ότι το αίτημα μας θα γίνει αποδεκτό. Σε μια δεύτερη συνάντηση που ζητήσαμε μαζί του, τα πράγματα άλλαξαν. Μας είπε ότι είχε δεσμευθεί μόνο για μη πιστοποίηση ΕΟΠΠΕΠ –πιστοποίηση εκπαιδευτικής επάρκειας- που ούτως ή άλλως ήταν δεδομένο αφού δεν προβλεπόταν για εμάς. Τι περιμένουν με τέτοιες συμπεριφορές από τη νεολαία; Έχασα και εγώ και οι συμμαθητές μου δυο χρόνια από τη ζωή μας. Ένας απόφοιτος ΕΠΑΛ μπορεί με ένα χρόνο φοίτησης σε ΙΕΚ να διαβαθμίσει το πτυχίο του. Για εμάς χρειάζονται δυο χρόνια. Δύο ακόμη χρόνια… Και να σκεφθείτε είχα περάσει σε ΤΕΙ, αλλά αποφάσισα να ακολουθήσω την επιλογή μου και να φοιτήσω στην ΕΠΑΣ, με άλλα φυσικά δεδομένα. Τώρα σκέπτομαι μήπως έκανα λάθος επιλογή…Λίγους μήνες πριν την αποφοίτηση μας άλλαξαν όλη μας τη ζωή…Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας από όλες τις ΕΠΑΣ’.

Η θυμός ενός πατέρα

Με παρέμβαση του στην εκπομπή ο συμπολίτης κ. Λ.Καϊτετζίδης, ο οποίος αντιμετωπίζει προβλήματα με ένα από τα δικά του παιδιά –σ.σ.: το θέμα με τις υποτροφίες ΙΚΥ που είχε αναδειχθεί από την ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου- κάλεσε τους εκπαιδευτικούς αιρετούς στην Ξάνθη, να σταθούν δίπλα στα παιδιά που δίνουν δίκαιους αγώνες:’ τι να περιμένει κανείς από παιδιά γεμάτα θυμό και αγανάκτηση; Από παιδιά που τους κόβουμε τα φτερά και είναι εκείνα από τα οποία απαιτούμε ατομική ευθύνη για να αντιμετωπίσουμε την πανδημία. Πρώτος εγώ, ως πατέρας, και είμαι σίγουρος και όλοι οι γονείς της Ξάνθης, θα σταθούμε δίπλα στα παιδιά. Να μην παρατήσουν τον αγώνα τους’…

Ακούστε τον Σ. Χρυσόπουλο και την παρέμβαση του Λ.Καϊτετζίδη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύνταξη: Κυριακή Οικονόμου

Μοντάζ-επιμέελια: Σοφία Δαληκριάδου

Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά