Οι ήρωες του 1821 έγιναν κέρινα ομοιώματα στο Μουσείο κέρινων ομοιωμάτων στην Κηπιά Καβάλας

Δουλεύει από παιδί δεξιοτεχνικά το μελισσοκέρι στα χέρια του και δημιουργεί αριστουργηματικά κέρινα ομοιώματα προσωπικοτήτων που άφησαν ανεξίτηλη τη σφραγίδα τους στο πολιτικό, πολιτιστικό και καλλιτεχνικό στερέωμα της Ελλάδας και του κόσμου.

Ένα μοναδικό, για τα δεδομένα της Ελλάδας,- λειτουργεί ένα ακόμη στα Ιωάννινα, αλλά δεν είναι κάτι αντίστοιχο- μουσείο κέρινων ομοιωμάτων λειτουργεί από το 2010 στο χωριό Κηπιά της Καβάλας.

Είναι το μουσείο του Θόδωρου Κοκκινίδη, το οποίο φιλοξενεί τις δημιουργίες του και εντυπωσιάζει τους επισκέπτες του, μικρούς και μεγάλους.

Στο πλαίσιο της φετινής επετείου των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821, ο κ. Κοκκινίδης εμπλούτισε τα εκθέματα του με τις μορφές ηρώων της Επανάστασης, όπως ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα και ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, οι οποίοι ‘στέκονται’ πλέον στο πλευρό του Ιωάννη Καποδίστρια, τον οποίο φιλοτέχνησε το 2019.

‘Μελέτησα τη ζωή τους, θαύμασα τον ηρωισμό τους. Είναι μερικά από τα εμβληματικά πρόσωπα της Επανάστασης που ήδη τοποθετήθηκαν δίπλα στον Ιωάννη Καποδίστρια, το οποίο δημιούργησα το 2019’ δήλωσε, παρουσιάζοντας τη δουλειά του στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου.

Ακούστε τον κ. Θ.Κοκκινίδη.

Φυσικά ο εμπλουτισμός των εκθεμάτων με τους ήρωες του ’21 εντάσσεται στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 χρόνων από την Επανάσταση που τιμάται φέτος, αλλά ίσως αποτελέσει και την αφετηρία για την ολοκλήρωση του οράματος του κ. Κοκκινίδη να υπάρξουν θεματικές ενότητες στο μουσείο που να ξεναγούν τον επισκέπτες σε διάφορες χρονικές περιόδους μέσω των κέρινων πρωταγωνιστών τους.

Ο Θόδωρος Κοκκινίδης ενημέρωσε για τα ομοιώματα που φιλοτέχνησε και ήδη κοσμούν το μουσείο, για τα κέρινα ομοιώματα προσωπικοτήτων που βρίσκονται στη ζωή και κάποιοι εξ’ αυτών πόζαραν για την ολοκλήρωση των έργων, αλλά και για το πώς επιλέγει τις μορφές που θα σκαλίσει στο κερί.

Το πρώτο του έργο, το κέρινο ομοίωμα του Μάϊκλ Τζάκσον, το δημιούργησε στα 16 του. Ήταν ήδη μυημένος στη ζωγραφική γεγονός που τον βοήθησε. Επιχείρησε μόνος του να βρει πληροφορίες για τα κέρινα ομοιώματα και συνέχιζε να αποτυπώνει μορφές στο κερί, μέχρι που του δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφθεί το μουσείο της Μαντάμ Τισώ στο Λονδίνο. Οι συζητήσεις που είχε με δημιουργούς του μουσείου τον βοήθησαν να βελτιώσει την τεχνική του και να δημιουργεί κέρινους κλώνους ανθρώπων που κέρδισαν ή κερδίζουν το θαυμασμό για το έργο τους. Δίνει περισσή σημασία στις λεπτομέρειες : από την κόμμωση μέχρι το ντύσιμο των ομοιωμάτων, αλλά και το σκηνικό μέσα στο οποίο θα στηθεί το ομοίωμα.

‘Οι Ξανθιώτες είτε μεμονωμένα, είτε οικογενειακά, είτε κατά ομάδες επισκέπτονται το μουσείο’, επισημαίνει και εστιάζει και στις προσπάθειες των Ξανθιωτών να τιμήσουν τα 200 χρόνια Ελευθερίας :’ με εντυπωσίασε το ημερολόγιο του Λυκείου Ελληνίδων Ξάνθης για την Επανάσταση του 1821. Εξαιρετική δουλειά από όλους τους συντελεστές όπως και από το φωτογράφο κ. Λεοντιάδη’, σημειώνει.

Το Μουσείο λειτουργεί καθημερινά, και τα Σαββατοκύριακα, από τις 10:00π.μ έως τις 18:00μ.μ. με όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα κατά της εξάπλωσης της πανδημίας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνέντευξη: Κυριακή Οικονόμου

Μοντάζ-επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου

Καλλιτεχνικά
Κοινωνικά