Ο Βασίλης Γεωργιάδης από τον Λειβαδίτη Ξάνθης μας δίνει μία «γεύση» από την 6η Διάσχιση ορεινής Ξάνθης και Θρακικών Μετεώρων

Ο Βασίλης Γεωργιάδης από την Ορειβατική Λέσχη Ξάνθης, φιλοξενήθηκε στην ενημερωτική εκπομπή «Τα Νέα της Πόλης» στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Ξάνθης με τον Τηλέμαχο Αρναούτογλου, όπου περιέγραψε  από τον Λειβαδίτη Ξάνθης, την 6η Διάσχιση ορεινής Ξάνθης και Θρακικών Μετεώρων, που ξεκίνησε το Σάββατο 2 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 8 Ιουλίου.

13 άτομα, γυναίκες και άντρες, από την Καβάλα, την Κόρινθο, την Κέρκυρα, την Αλεξανδρούπολη, τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, συμμετέχουν στην διάσχιση της οροσειράς της Ροδόπης που πραγματοποιείται για έκτη συνεχόμενη χρονιά.

«Είναι η πρώτη φορά που  συμμετέχουν τόσα πολλά άτομα και όλα είναι νέα μέλη, τα οποία θα  διασχίσουν το μονοπάτι για πρώτη φορά» δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης, ενώ συνέχισε «προτίμησα να σταματήσω κόσμο και να τους πω ότι θα συμμετέχουν του χρόνου».

Το Σάββατο στις 06.50  ξεκίνησε η διάσχιση με αφετηρία την Γαλάνη του Νέστου. Ο κ. Βασίλης Γεωργιάδης επεσήμανε ότι οι διαδρομές ήταν δύσκολες αλλά υπήρχαν εναλλακτικές διαδρομές για όποιον δεν μπορεί να διασχίσει απότομες διαδρομές πάνω σε βράχους.

Η πρώτη ημέρα κρίνει και τη διάθεση των συμμετεχόντων. Διάσχιση χωρίς Νέστο ποταμό δεν μπορεί να υπάρξει. Έτσι αφού απολαύσαμε ένα πανέμορφο ποτάμι με την πρωινή δροσιά αρχίσαμε να ανηφορίζουμε για τον οικισμό του Κρωμνικού τον πρώτο σταθμό της Διάσχισης.... Η ξεκούραση απαραίτητη αφού ο ήλιος χτυπούσε κατακούτελα από το πρωί...

Η επόμενη μιάμιση ώρα έδειξε πόσο γυμνασμένος ήταν ο κόσμος που ήρθε να γνωρίσει την Ξάνθη φέτος....και ήταν όλοι τους καλά!!!! Όσοι περνούσε η ώρα και πηγαίναμε προς το μεσημέρι είχε γίνει έντονη η επιθυμία μας για ενυδάτωση αφού για 17 ολόκληρα χιλιόμετρα δεν υπήρχε άλλη πηγή... Αφού λοιπόν φτάσαμε στην πηγή και ξεκουραστήκαμε αρχίσαμε την ανηφόρα για την πρώτη κορυφή της ημέρας το Μαύρο Ίσωμα που χρειάστηκε μία ώρα για να φτάσουμε....ο συνοδοιπόροι  εντυπωσιάστηκαν από το πόσο δασωμένη είναι η κορυφή και το πόσο ωραία η διαδρομή....

Ακούστε αναλυτικά τις περιγραφές από την 6η Διάσχιση ορεινής Ξάνθης και Θρακικών Μετεώρων.

Στη συνέχεια μετά από 40 λεπτά φτάσαμε στη δεύτερη κορυφή της ημέρας την Μέλτη με υψόμετρο 973 μέτρα με θέα φοβερή σε όλη την Ξάνθη και τους γύρω νομούς.

Αυτό που έμεινε ανεξίτηλο στο μυαλό των φίλων της φετινής διάσχισης ήταν η δύσκολη κατηφόρα που μας οδήγησε στη συνοικία της Χρύσας και πιο συγκεκριμένα στην εκκλησία της Αγίας Φωτεινής όπου  κάναμε την διανυκτέρευση μας.

Μάλιστα πριν φτάσουμε στην εκκλησία αυτός που μας υποδέχθηκε πρώτος ήταν ο Παππά Θωμάς όπου όταν μας είδε μας είπε «καλώς τους ορειβάτες από όλη την Ελλάδα» και το έλεγε με ένα χαμόγελο που φαινόταν ότι το εννοούσε πραγματικά!!!!

Σαν κατάληξη της πρώτης ημέρας να πω ότι περπατήσαμε 26,5 χιλιόμετρα με 1665 μέτρα υψομετρικά και 1500 μέτρα κατηφόρας....

Την δεύτερη μέρα, δηλαδή την Κυριακή το πρωί, από την Χρύσα πήγαμε στο Λυκοδρόμιο. Διασχίσαμε 24 χιλιόμετρα. Στη συνέχεια, την επόμενη μέρα, Δευτέρα, διασχίσαμε άλλα 32 χιλιόμετρα, όπου από το Λυκοδρόμιο καταλήξαμε στον Λειβαδίτη.

Σήμερα, Τρίτη πρωί,  θα ακολουθήσει μπάνιο στον καταρράκτη του Λειβαδίτη και η διάσχιση θα καταλήξει στο δασικό χωριό για ΒΒQ party.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ορισμένοι ορειβάτες, μας μετέφεραν τις εντυπώσεις τους από την εμπειρία που είχαν συμμετέχοντας στην 6η Διάσχιση ορεινής Ξάνθης και Θρακικών Μετεώρων.

Ο κ. Αγάπιος Χαραλαμπίδης, μέλος του Ορειβατικού Συλλόγου Αθηνών «Ρ.Ο.Μ.Π.Α» ανέφερε ότι «έχουμε ξανά έρθει και στο παρελθόν στον Λειβαδίτη με τον Ορειβατικό Σύλλογο, και σήμερα ξαναζωντάνεψαν όλες οι εμπειρίες, οι αναμνήσεις και τα συναισθήματα που είχαμε βιώσει στο παρελθόν».

Επιπλέον συνέχισε λέγοντας ότι «σήμερα απολαμβάνουμε την καλά οργανωμένη διάσχιση των όμορφων μονοπατιών. Είναι μια μοναδική εμπειρία με φοβερές διακυμάνσεις συναισθημάτων αυτό που βιώνουμε τώρα. Μας έκανε εντύπωση η εικόνα της φύσης που αντικρίσαμε με τα άγρια άλογα και τα ζαρκάδια. Ήρθα από χιλιόμετρα μακριά γιατί αγαπώ αυτό εδώ το μέρος στην Ορεινή Ξάνθη».

Η κ. Μαρία Φυργάνη, μέλος του Ορειβατικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι «χαίρομαι που πρόλαβα να κλείσω θέση και να συμμετέχω σε αυτήν την διάσχιση. Μου άρεσαν ειλικρινά τα πάντα. Το δάσος, το γεφύρι με το ποτάμι, το κρυφό εκκλησάκι στο Λυκοδρόμιο… όλα αυτά αποτελούν μια μοναδική εμπειρία».

Τέλος, ο κ. Λάμπρος Γκαβογιάνννης από τον Ορειβατικό Σύλλογο Αθηνών  ανέφερε ότι «έχω εντυπωσιαστεί από το πολύ πράσινο και την έκταση του δάσους στην ορεινή Ξάνθη».