Μ.Λουκοπούλου: Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και συντελεστές ‘φρέναραν’ την εισαγωγή χιλιάδων παιδιών στα ΑΕΙ

‘37.000 μαθητές και μαθήτριες, που έδωσαν πανελλαδικές, δεν κατάφεραν , εξαιτίας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής  και των συντελεστών των σχολών, να συμπληρώσουν μηχανογραφικό. Ο αντίστοιχος περυσινός αριθμός ήταν περίπου 20.000’, επεσήμανε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης κ. Μαρία Λουκοπούλου, μιλώντας στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου, η οποία υπενθύμισε ότι τόσο η ΕΛΜΕ, όσο και η ΟΛΜΕ, είχαν εκτιμήσει τις συνέπειες από το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ που αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας: ‘ είχαμε εγκαίρως ενημερώσει μαθητές και γονείς για το πώς θα λειτουργήσει το συγκεκριμένο μοντέλο με ανακοινώσεις. Λειτουργεί ως ένα πλαστό εμπόδιο, σαν κόφτης. Οι 9.000 λιγότεροι εισακτέοι, σε σχέση με πέρυσι, που ανακοινώθηκαν είναι εκείνοι που δεν μπόρεσαν να περάσουν στις σχολές στο δεύτερο στάδιο. Δηλαδή μετά τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών. Όπως επίσης η ανακοίνωση για τον αριθμό των παιδιών που μπήκαν στις σχολές πρώτης επιλογής, δεν είναι τίποτε άλλο από το φυσικό επακόλουθο το συστήματος που επέβαλε το υπουργείο…’, πρόσθεσε.

Όπως εκτίμησε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ δεν ήταν τυχαίο το αίτημα του υπουργείου, στην αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς,  προς τα πανεπιστήμια να συγχωνεύσουν σχολές και να καταργήσουν τμήματα:’ φαίνεται πως δεν επιθυμεί η κυβέρνηση να δώσει χρήματα για μια καμιά βαθμίδα εκπαίδευσης. Με αυτό το σύστημα, και με τμήματα να έχουν ελάχιστους εισακτέους, ή όπως π.χ στη Νοσηλευτική του Δ.Π.Θ κανέναν, αναρωτιέται εύλογα κανείς ποιο θα είναι το μέλλον τους…’

Ακούστε την κ. Μ.Λουκοπούλου.

Η κ. Λουκοπούλου υποστήριξε ότι επί της ουσίας ανοίγει ο δρόμος για τα ιδιωτικά κολέγια , για όσες οικογένειες δύνανται να επωμιστούν το κόστος, ενώ θα έπρεπε το κύριο μέλημα κυβέρνησης και υπουργείου να είναι  η ποιότητα των σπουδών, οι επιλογές των νέων και οι δυνατότητες της πλειοψηφίας των οικογενειών της χώρας να σπουδάσουν τα παιδιά τους :’ φαίνεται σαν να λειτουργούν όλα υπέρ ενός σχολείου της αγοράς, και δεν εννοώ ένα σχολείο συνδεδεμένο με τις ανάγκες της αγοράς ώστε να απορροφούνται οι απόφοιτοι, αλλά ένα σχολείο που να εξυπηρετεί την αγορά με γνώσεις τόσες όσες και με την απειλή της επισφάλειας στην εργασία… Αν θέλει η κυβέρνηση να μειώσει τους εισακτέους στα πανεπιστήμια και να δημιουργήσει , όπως είπε ο ίδιος ο πρωθυπουργός καλούς ψυκτικούς- είχε προσθέσει τότε και το «καλοί ψυκτικοί στην περιφέρεια», λες και η πρωτεύουσα δεν χρειάζεται – ας φροντίσει να αναβαθμίσει την τεχνική εκπαίδευση και να τη θωρακίσει με επαγγελματικά δικαιώματα. Πόσοι, αλήθεια γνωρίζουν ότι στα ΕΠΑΛ, στην ειδικότητα των συνεργείων αυτοκινήτων οι μαθητές εκπαιδεύονται σε αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1950; Από τους 17.000 υποψήφιους των ΕΠΑΛ , φέτος απέτυχαν να εισαχθούν σε σχολές οι 11.000. Δεν είναι τυχαίο… ‘κατέληξε.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνέντευξη-σύνταξη: Κυριακή Οικονόμου

Μοντάζ-επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου

 

Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Τοπικά