Η λέσχη φιλαναγνωσίας ‘Λέσχη των Πρώτων’ του 3ου Γυμνασίου Ξάνθης στο δημοτικό ραδιόφωνο-Λόγος συγκροτημένος, ευφράδεια, κριτική σκέψη

Η φετινή είναι η πρώτη σχολική χρονιά , που μετά την επιτυχία  των διαγωνισμών φιλαναγνωσίας, το 3ο Γυμνάσιο Ξάνθης συγκρότησε ομάδα φιλαναγνωσίας αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο τη εξαιρετική δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου.

Μέλη της ομάδας , συνοδευόμενα από  τις υπεύθυνες  καθηγήτριες του 3ου Γυμνασίου Ξάνθης, κυρίες Βούλα Ασημακοπούλου, Κούντη Βασιλική και Κουρτίδου Ελένη, φιλοξενήθηκαν στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου και μετέφεραν την εμπειρία τους από τη συμμετοχή στην ομάδα.

Μίλησαν με ενθουσιασμό για την επιλογή του βιβλίου που όχι μόνο διαβάζουν τα παιδιά για να περάσουν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους, αλλά μελετούν σε βάθος ανακαλύπτοντας από έννοιες συναισθημάτων μέχρι υγιείς στάσεις ζωής, ικανές να οπλίσουν με δύναμη τον άνθρωπο όταν καλείται ν’ αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις.

Κρατούν στα χέρια τους από την αρχή της σχολικής χρονιάς το αστυνομικό μυθιστόρημα  ‘Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα’ του Μάρκ Χάντον. Ξεκίνησαν να το διαβάζουν όλοι μαζί και στη συνέχεια κατά μόνας. Στις συναντήσεις της ομάδας συζητούν τους προβληματισμούς που γεννιούνται από τη δράση του ήρωα του μυθιστορήματος, του έφηβου Κρίστοφερ, ενός παιδιού που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού, λατρεύει τα μαθηματικά  και αρνείται να παρατήσει τις έρευνες του, παρά τις αντιξοότητες  με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπος πολλές φορές στην προσπάθεια του ν’ ανακαλύψει ποιος σκότωσε το σκύλο. Η επιμονή του τον οδηγεί σε μεγάλες αλήθειες , αλήθειες που σχετίζονται με τη χαμένη μητέρα του.

Απολαύστε τους!

Τα παιδιά μιλούν με πάθος για τον ήρωα που γνωρίζουν μέσα από τις σελίδες του βιβλίου. Θαυμάζουν την επιμονή του, αναγνωρίζουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας έφηβος στο φάσμα του αυτισμού που δεν έχει δίπλα του τη μητέρα του και διαπιστώνουν ότι τελικά η επιμονή του να εξιχνιάσει το μυστήριο τον οδηγεί στο ν’ ανακαλύψει τον ίδιο του τον εαυτό. Δεν τα παρατά. Δείχνουν, σε κάποιες από τις καταστάσεις που αντιμετωπίζει ο ήρωας του Χάντον, να ταυτίζονται μαζί τους.

Ονόμασαν την ομάδα τους, τη λέσχη φιλαναγνωσίας του 3ου Γυμνασίου,  ‘Πρώτη’ καθώς είναι η πρώτη ομάδα φιλαναγνωσίας του σχολείου, αλλά και εξαιτίας του ήρωα του μυθιστορήματος ο οποίος λατρεύει τα μαθηματικά και περισσότερο τους πρώτους αριθμούς. Ακόμη και τα κεφάλαια στο μυθιστόρημα είναι αριθμημένα με πρώτους αριθμούς.

Ο Κρίστοφερ , θα πουν, λύνει τα προβλήματα της ζωής του όπως λύνει τα προβλήματα στα μαθηματικά.

Δίπλα τους οι καθηγήτριες τους σ’ αυτό το ταξίδι, μυούν τα παιδιά στην αγάπη για το βιβλίο και τη γνώση.

Εντυπωσιάζει το αποτέλεσμα που είναι ορατό ακόμη κι απ’ τον τρόπο με τον οποίο εκφράζονται τα παιδιά: λόγος συγκροτημένος, ευφράδεια, πλούσιο λεξιλόγιο και κριτική σκέψη. Πολύτιμα εφόδια για όλη τους τη ζωή…

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνέντευξη: Τηλέμαχος Αρναούτογλου

Σύνταξη κειμένου: Οικονόμου Κυριακή

Μοντάζ-επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου 

Κοινωνικά
Τοπικά