‘Καρδιά ανοιχτή στον άλλο: το μάθημα των θρησκευτικών ως τέχνη της συμπερίληψης’, η καινοτόμος δράση του 3ου Γυμνασίου -Μέλπω Μερλιέ παρουσιάζεται αύριο στο κοινό

Οι μαθητές των τμημάτων της 2ο, 3ο, 4ο, 5ο Γ’ Γυμνασίου -Μέλπω Μερλιέ και η συντονίστρια καθηγήτρια Μαρίνα Δημητριάδου διοργανώνουν εκδήλωση-παρουσίαση της καινοτόμου δράσης τους με θέμα: ‘καρδιά ανοιχτή στον άλλο: το μάθημα των θρησκευτικών ως τέχνη συμπερίληψης ‘, την Παρασκευή 16 Μαΐου , στις 19:00, στην αίθουσα του κέντρου νεότητας του Ιερού Καθεδρικού Ναού Της Του Θεού Σοφίας.

Η συντονίστρια καθηγήτρια κ. Μαρίνα Δημητριάδου και η εκπρόσωπος των μαθητριών/μαθητών που συμμετείχαν στη δράση Χαριέτα Καλαμούκου, φιλοξενήθηκαν στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου, όπου και εξήγησαν πως εργάστηκαν ως ομάδα προκειμένου να ολοκληρωθεί με επιτυχία η δράση και το κυριότερο να κατανοήσουν πλήρως τα παιδιά τις βαθύτερες διαστάσεις της έννοιας της συμπερίληψης μέσα από το μάθημα των θρησκευτικών.

Ουσιαστικά πρόκειται για την συνέχεια ενός κύκλου βιωματικής προσέγγισης της διδασκαλίας του μαθήματος που άνοιξε πριν τρία χρόνια με τη δραματοποίηση παραβολών υπό την καθοδήγηση της κ. Δημητριάδου η οποία, έχοντας και την ιδιότητα της κλινικής ψυχολόγου, κατηύθυνε τα παιδιά να ‘ερμηνεύσουν’ τους χαρακτήρες των παραβολών και να αντιληφθούν τα διδάγματα και μηνύματα τους. Η συνέχεια δόθηκε με την βιωματική επίσης, μέσω διαδραστικής προσέγγισης, κατανόηση από τα παιδιά της έννοιας της συγχώρησης και  φέτος η έννοια της συμπερίληψης ήταν εκείνη που διαχειρίστηκαν τα παιδιά μαζί με την καθηγήτρια τους.

Αφορμή, υπογράμμισε η κ. Δημητριάδου, στάθηκαν τα ίδια τα παιδιά με τις …απορίες τους ως προς την επεξήγηση της έννοιας της συμπερίληψης η οποία εισήχθη στα σχολεία. Δεδομένου ότι η αγάπη προς κάθε διαφορετικό είναι θεμέλιο της χριστιανικής πίστης και  της θεολογίας, αποφάσισαν να προσεγγίσουν την έννοια μέσα από το μάθημα των θρησκευτικών.

Η δράση κινήθηκε πάνω σε δυο βασικούς πυλώνες: την εμβάθυνση της έννοιας ‘συμπερίληψη’, με επιμέρους στόχους την κατανόηση των αρχών της, και στον πυλώνα των ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών και της ανάδειξης, μέσα από τη συμμετοχή των παιδιών, της παιδαγωγικής συμβολής  του μαθήματος  στην ανάπτυξη και ενδυνάμωση των δεξιοτήτων αυτών, όπως η αυτογνωσία, η ενσυναίσθηση, η αποδοχή του ξένου, του διαφορετικού κτλ.

Κι όπως επιβεβαίωσε η Χαριέτα το ταξίδι της ‘αναζήτησης’ στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και για την ίδια και για τους συμμαθητές της. Αξίες και αρχές που εκπέμπονται από την έννοια της συμπερίληψης κατανοήθηκαν και έγιναν γνώση για τα παιδιά.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης θα γίνει χαιρετισμός από τη διευθύντρια του σχολείου κ. Σοφία Παπαδάκη  και ομιλία για το θέμα από την κ. Δημητριάδου. Η ομάδα των παιδιών θα ερμηνεύσει γνωστά τραγούδια -ήδη συγκρότησαν τη χορωδία τους και παιδιά, όπως η Χαριέτα, που ασχολούνται με τη μουσική θα συνοδεύσουν και με μουσικά όργανα- που επέλεξαν τα ίδια τα παιδιά.

Τέλος η κ. Δημητριάδου ευχαρίστησε τη διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για τη στήριξη τους στην υλοποίηση της δράσης, όπως και τους γονείς των μαθητριών/ων της.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συνέντευξη-κείμενο: Κυριακή Οικονόμου

Μοντάζ-επιμέλεια: Δέσποινα Κουγιουμτζόγλου

Εκπαιδευτικά
Θρησκευτικά
Καλλιτεχνικά
Κοινωνικά
Τοπικά