Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΚΚΕ για τη συγχώνευση τμημάτων στα συστεγαζόμενα 9ο και 18ο Δημοτικά Σχολεία Ξάνθης

Ενώ οι πολύμορφες αντιδράσεις γονιών, εκπαιδευτικών και σύσσωμης της τοπικής κοινωνίας της Ξάνθης απέναντι στην προτεινόμενη κατάργηση του 18ου Δημοτικού Σχολείου και τη συγχώνευσή του με το 9ο Δημοτικό Σχολείο από τη Διεύθυνση ΠΕ Ξάνθης και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ΑΜΘ, οδήγησαν στο να μη γίνει αποδεκτή η πρόταση από το Υπουργείο Παιδείας, με μεθοδεύσεις γίνεται προσπάθεια να μειωθούν τα τμήματα στα συστεγαζόμενα σχολεία.

Συγκεκριμένα επιχειρείται να λειτουργήσουν 2 αντί για 3 τμήματα Α΄ Δημοτικού όπως πέρσι και να συγχωνευθούν τα 3 τμήματα της Γ΄ Δημοτικού σε 2. Ουσιαστικά αντί να φοιτούν οι μαθητές σε τμήματα 16 ή 17 μαθητών, να φοιτούν σε υπερμεγέθη τμήματα των 23,24 ή 25 μαθητών κι ενώ είναι σε όλους γνωστό πως είναι ευνοϊκότερες οι συνθήκες μάθησης και διαπαιδαγώγησης στα ολιγομελή τμήματα, όταν μάλιστα και ο αριθμός μαθητών εμπίπτει ακόμα και στις διατάξεις του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου για 15 μαθητές ως ελάχιστο όριο.

Γίνεται φανερό πως αντί να προχωρήσει άμεσα η ανέγερση νέου σύγχρονου σχολικού κτιρίου για να στεγαστεί το 18ο Δημοτικό Σχολείο, μεθοδεύεται η de facto συγχώνευση των 2 σχολείων και η λειτουργία του με υπερμεγέθη τμήματα στα πλαίσια εξοικονόμησης πόρων.

Η κυβέρνηση επιλέγει να δίνει δισ. ευρώ για ΝΑΤΟικούς εξοπλισμούς και αποστολές Ελλήνων στρατιωτικών εκτός συνόρων, παρά για την κάλυψη των αναγκών στη μόρφωση των παιδιών του ελληνικού λαού σε σύγχρονα και ασφαλή σχολεία με ολιγομελή τμήματα.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί σε ποιες ενέργειες θα προβούν:

- Για να λειτουργήσουν τα 2 συστεγαζόμενα σχολεία με τον ίδιο αριθμό τμημάτων με πέρσι.

- Για να προχωρήσει άμεσα η διαδικασία για την ανέγερση νέου σχολικού κτιρίου για το 18ο Δημοτικό Σχολείο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επιμέλεια: Σοφία Δαληκριάδου 

Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Πολιτικά
Τοπικά