«Πάρε», ένα… cookie, κοριτσάκι!

«Γουάι φάι μου, καλό/κράτα με για να μπορώ/να ψωνίζω απ’ το «σχολειό»/να ’μαι καταναλωτής/ της «νέας τάξης»… μαθητής»

Τι την ήθελαν τόση φασαρία… Και φτιάξε σύνδεσμο (URL) και μπες στο Σχολικό Πανελλήνιο Δίκτυο και πιάσε ένα πενταψήφιο κωδικό και ρίξε και μια «ρεζέρβα», για ανάκτηση λογαριασμού, μήπως και ξεχάσεις το πάσγουορντ και πες ο-κέι, αποδέχομαι και αξέπτ… ομολογώντας με τη σχετική παρρησία πως και … ανώνυμος και καταναλωτής από τα γεννοφάσκια σου, είσαι –όπως σε θέλει, δηλαδή…

Μια απλή αναπροσαρμογή στο παλιακό, καθώς φαίνεται, «φεγγαράκι», θα ήταν αρκετή… Α… και σίγουρα, με πιο… στοχευμένη προσέγγιση… Τι σόι Τμήματα Μάρκετινγκ διαθέτουν…

Γεγονός είναι ότι, από σήμερα, ακόμα και τα νήπια, για να κάνουν τηλεκπαίδευση -που είναι υποχρεωτική- θα πρέπει να… αποδεχτούν τα cookies και την… πολιτική χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης Webex Meeting -θυμίζω ότι η συγκεκριμένη είναι «αγορασμένη» από το Υπουργείο Παιδείας- έναν θεσμό… (δεν ξέρω πώς το λέτε εσείς εκεί πέρα) και… προκειμένου να μην χρεωθούν απουσίες, είναι αναγκασμένα να… «δώσουν τη συγκατάθεσή τους» (δηλαδή οι γονείς) «παρέχοντας στον διαχειριστή του δικτύου πρόσβαση σε πληροφορίες, όπως cookies και μοναδικά αναγνωριστικά, που αποστέλλονται από τη συσκευή και δύνανται να χρησιμοποιηθούν για μετρήσεις στατιστικών στοιχείων, εξατομικευμένες διαφημίσεις και για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων»...

Κοινώς, οι εταιρίες -μέσω του Υπουργείου Παιδείας και… Εμπορίου- στα διαλείμματα της… «εκπαιδευτικής διαδικασίας», θα έχουν τη δυνατότητα να… ρίχνουν στον «μαθητή», μια σειρά «εξατομικευμένων» διαφημίσεων: από δαχτυλομπογιές και πλαστελίνες, μέχρι την τελευταία συσκευασία κουάκερ για βίγκαν… τζούνιορ!

Και οι γονείς, βεβαίως, που δε βλέπουν πέρα από «ακόμα μία υποχρέωση» που πρέπει να αναλάβουν, θυσιάζουν την ιδιωτικότητά τους (ηλεκτρονικές διευθύνσεις, ονόματα, συνθηματικά κλπ) αναγνωρίζοντας το «λάθος», προσευχόμενοι (ένεκα των βλασταρίων…) πως επρόκειτο για «στιγμιαίο» -σαν του Πασχάλη…

Ναι, Ελλάς, Ελλήνων, («Ανωνύμων») Καταναλωτών, που μάλλον είναι πιο… sic από το προηγούμενο ή τέλος πάντων, ΑΠΗΧΕΙ την εποχή.

Και τα πιτσιρίκια, εκτός από «τεχνολογικά»… τσαμπιόνια, θα ζουν από… τις πάνες τους το κίνημα του… «Ιντερφωτισμού… Όλα σε ένα και μάλιστα σε… ταχύτητα 24 mbps (προς το παρόν….). Άντε καλέ, αρχαιότητες, και διαφωτισμοί… Πνευματικά και άλλα κινήματα και όλα τα… «-ισμός» -Τι «σε» χρειάζονται…

Ένα νέο και καταλυτικό Κίνημα, που τώρα διαμορφώνεται και που θα «φωτίσει» (πριν… φωτιστεί) όλες τις ανισότητες, όλα τα κενά και τα… ανεκπλήρωτα της ελληνικής κοινωνίας, όπως αποτυπώνονται με ευκρίνεια και πιστότητα πάνω στη… ράχη της πολυπληθούς εκπαιδευτικής κοινότητας…

Προς το παρόν, πάντως, δοκιμάζονται τα νεύρα, σύμπασας της συγκεκριμένης κοινότητας…

Καθώς οι προβληματισμοί, ακόμα επιτρέπονται, αναρωτιέται κανείς εάν και πώς θα αντεπεξέλθει αυτό το «σύστημα». Πώς θα αναμετρηθεί η ειδική εκπαίδευση, πώς θα αντιμετωπίσουν τη «νέα συνθήκη» οι «ευπαθείς ομάδες»…

Αλλά, για όλα έχει απαντήσεις το «σύστημα»… Σου ρίχνει η Ζαχαράκη μια… πολιτικώς ορθή εγκύκλιο και κάτσε ρε γονέα να «ξεστραβωθείς», από τις αναλυτικές οδηγίες που περιλαμβάνονται στο… πλαίσιο της Πράξης «Ενισχυτική διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σχολικό έτος 2020-2021»…

Ούτε τους «ευπαθείς» αφήνει στο έλεος το Υπουργείο, καθώς με απόφαση της ΓΓ Γκίκα, συγκροτήθηκαν διαπεριφερειακά διαδικτυακά τμήματα μαθητών ευπαθών ομάδων -παρακαλώ!- τόσο για την πρωτοβάθμια όσο και για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση…

 

 

 

Μα ζούμε… τραγικές στιγμές και με… ονοματεπώνυμο.

Κι ύστερα είναι και η εξαγγελία Μητσοτάκη, για την πρόθεση της κυβέρνησης να παρέχει ηλεκτρονικές συσκευές για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης, μέσω των σχολείων…

Κανείς βεβαίως δε γνωρίζει ποιοι και πώς θα κάνουν χρήση του «ευεργετήματος» και με ποια σειρά; Προς το παρόν τίθενται τα κριτήρια -πάλι από την Ζαχαράκη- όπως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων, αλλά και ιδιότητες, όπως πολύτεκνες και μονογονεϊκές, αλλά και οι μαθησιακές δυσκολίες…

Όμως, πέραν των προσωπικών κριτηρίων, το υπουργείο το… τεντώνει αρκούντως, θέτοντας προϋποθέσεις, όπως «περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, δυσπρόσιτες, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, επαγγελματικής εκπαίδευσης κ.ά., καθώς και η βαθμίδα εκπαίδευσης».

Και καθώς η «εκπαιδευτική διαδικασία» έχει ήδη ξεκινήσει, δεν είναι και πολύ δύσκολο να σκεφτεί (κι αυτό επιτρέπεται, ακόμα…) την απλή και προς εξαφάνιση, μεταξύ άλλων, παροιμία: «όπου λαλούν πολλά κοκόρια, αργεί να ξημερώσει…

Και η… ύλη, θα προχωράει κανονικά.

Άσε, που το υπουργείο.. προνόησε κι έχει εξασφαλίσει «δωρεάν» χρήση δεδομένων (data) για όποιον συνδέεται στις πλατφόρμες, με τις οποίες συνεργάζεται, για την τηλεκπαίδευση».

Αλλά καλό είναι να μη το… δέσουμε και κόμπο, αυτό το «δωρεάν», καθώς, όπως είναι γνωστό, όλα τα… Κινήματα στήθηκαν πάνω στην… ανισότητα (μέσες άκρες…).

Γι’ αυτό, όσα νοικοκυριά δεν έχουν τη… δυνατότητα σύνδεσης (αυτά είναι τα προβλήματα στα πρώιμα στάδια των «επαναστάσεων»…), μέσω διαδικτύου ή αν δε διαθέτουν  υπολογιστή, τάμπλετ, έξυπνο κινητό τηλέφωνο (αυτό αποκλείεται, ανεξαρτήτως τάξεως και προσανατολισμού), «μπορεί να συνδεθεί στην ψηφιακή τάξη και μέσω τηλεφώνου, με αστική χρέωση».

Που, βεβαίως, καλό θα ήταν να μην αποτελέσει επιλογή των γονέων, αν βεβαίως, γνωρίζουν να κάνουν… πολλαπλασιασμό!

Κι ενώ το ίντερνετ θα πέφτει, θα σηκώνεται και θα ξαναπέφτει, στο σπίτι θα εμπεδώνεται η έννοια της… «εστίας», σε νέα βάση, σα μια διασκευή από το θεατρικό «Το κλουβί με τις τρελές», που εκεί μπορείς να βρεις τα πάντα, όχι όμως έννοιες, όπως ελευθερία, δικαίωμα στην επιλογή και την ιδιωτικότητα…

«Τι τις θες τις… κουρτίνες μες στο σπίτι», που θα έλεγε και η μέση νοικοκυρά από την Ολλανδία -ήδη από τη δεκαετία του 90…

 

 

 

 

 

 

 

Σύνταξη: Ελευθερία Μούκανου

Επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου

Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Πολιτιστικά
Τοπικά