Κλεομένης Ψωμακέλης: Σε αναστολή λειτουργίας το ΕΕΕΚ Γενισέας μετά τη διάγνωση με κόβιντ τεσσάρων εκπαιδευτικών /Η τηλεκπαίδευση στην πρώτη καραντίνα είχε άριστα αποτελέσματα στην ειδική εκπαίδευση

«Τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά. Αυτός είναι ο κανόνας», τόνισε ο διευθυντής του ΕΕΕΚ (Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) Γενισέας, Κλεομένης Ψωμακέλης, εμφανίστηκε ωστόσο, υπέρ της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές των Ειδικών Σχολείων, επικαλούμενος, τα «άριστα αποτελέσματα», που είχε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στην ειδική εκπαίδευση, κατά τη διάρκεια της καραντίνας της άνοιξης.
 
Ο κ. Ψωμακέλης διαφοροποιήθηκε και από το αίτημα των γονέων, το οποίο υιοθέτησε και η ΟΛΜΕ, σε σχετική της ανακοίνωση, τονίζοντας ότι τα επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ στους μαθητές δεν είναι λύση. «Κανείς δε θέλει να του πουν ότι αρρώστησε… Θέλουμε να διασφαλίσουμε την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών», τόνισε χαρακτηριστικά.
 
Τα παραπάνω, συζητήθηκαν στο Δημοτικό ραδιόφωνο, σήμερα το πρωί, υπό την σκιά των τεσσάρων κρουσμάτων που διαγνώστηκαν χθες, κατά την προσέλευση των πρώτων δέκα εκπαιδευτικών στο χώρο ελέγχων που διενεργούνται, καθημερινά στην Ξάνθη. Σήμερα, οι υπόλοιποι 15 εκπαιδευτικοί προσέρχονται κι εκείνοι για ράπιντ τεστ. 
 
«Δυστυχώς, μας πρόλαβαν τα γεγονότα», σημείωσε ο διευθυντής του ΕΕΕΚ Γενισέας, αναφερόμενος στην κατάσταση που επικρατούσε όλο το προηγούμενο διάστημα εντός της ειδικής δομής.
Η λειτουργία των ειδικών σχολείων έχει τις ιδιαιτερότητές της, οι οποίες γίνονται πιο έντονες, κατά την περίοδο της πανδημίας. Έτσι, η χρήση μάσκας δεν ήταν υποχρεωτική για τους μαθητές –παρά την τροποποίηση του μέτρου, τις προηγούμενες μέρες- ούτε όμως και τα υπόλοιπα, όπως η τήρηση των αποστάσεων μπορούν να ακολουθηθούν…
Αντίθετα, οι απολυμάνσεις ήταν συνεχείς, καθώς και οι αερισμοί των χώρων. Επίσης, επί καθημερινή βάση, μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, αλλά και οι οδηγοί των ταξί, με τα οποία μεταφέρονται τα παιδιά, θερμομετρούνται. Δεν ήταν όμως αρκετό…
«Αντιλαμβανόμασταν, όλη την προηγούμενη εβδομάδα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά», τόνισε ο κ. Ψωμακέλης και πρόσθεσε ότι ήδη έχει ενημερώσει, δια μέσου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης το υπουργείο με λεπτομερείς αναφορές για τα προβλήματα που αντιμετώπισε το Ειδικό Σχολείο κατά τη λειτουργία του, στο δεύτερο κύμα της πανδημίας…
Παράλληλα, υπενθύμισε ότι στην καραντίνα της άνοιξης τα ειδικά σχολεία έκλεισαν πρώτα και άνοιξαν τελευταία. «Ήταν διαφορετική η προσέγγιση του υπουργείου», σημείωσε και αναφέρθηκε στο μοντέλο ανοιχτής τηλεκπαίδευσης που ακολουθήθηκε «Κυρίως το σχολείο της Γενισέας η τηλεκπαίδευση σύγχρονη και ασύγχρονη δούλεψε και πρωί μεσημέρι και απόγευμα –«δοκιμάστηκε»- και έφερε άριστα αποτελέσματα».
Επίσης, υπογράμμισε ότι κανένας μαθητής δεν έμεινε «εκτός εκπαίδευσης», σε αντίθεση με τώρα, όπου πολλοί μαθητές δεν προσέρχονται ήδη από την περασμένη εβδομάδα, εξαιτίας του φόβου…
Επίσης, εξαιτίας της άρσης λειτουργίας άλλων εκπαιδευτικών δομών, αρκετοί εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό αναγκάστηκαν να λάβουν άδειες ειδικού σκοπού, αφού πρόκειται στην πλειοψηφία τους για γονείς, με αποτέλεσμα την «αποψίλωση» του Σχολείου…
Ο κ. Ψωμακέλης, αναφερόμενος και στην πρόταση για επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ, σχολίασε ότι αυτό δεν καλύπτει τους ειδικούς εκπαιδευτικούς. «Εμείς δε θέλουμε να μας πουν ότι είμαστε άρρωστοι. Εμείς δε θέλουμε να μάθουμε ότι “καταρρέουν όλα” -όπως και κατέρρευσαν σε αυτή τη φάση. Εμείς θέλουμε να διασφαλίσουμε την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων».
 
Τέλος, εστίασε και στο επιχείρημα περί δυσκολίας επανένταξης των μαθητών μετά από μια πιθανή αναστολή λειτουργίας των ειδικών σχολείων. Ο διευθυντής υπογράμμισε ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν τρόπους επανένταξης των παιδιών –απόδειξη η ομαλή επαναλειτουργία την 1η Ιουνίου, μετά από τρεις μήνες λοκντάουν, αλλά και στην επαναφορά των μαθητών μετά τις καλοκαιρινές διακοπές. «Άρα το επιχείρημα ότι αποσυντονίζονται δεν ισχύει», σημείωσε.
Ο ίδιος επισήμανε ότι τα ειδικά σχολεία προσφέρουν μόρφωση, εκπαίδευση και ένα ασφαλέςπεριβάλλον, για να εμπιστευθούν οι γονείς τα παιδιά τους, εξέφρασε την αλληλεγγύη του, γιατί «κουβαλούν ένα μεγάλο σταυρό», πρόσθεσε, ωστόσο, ότι πρέπει να αξιολογηθεί  η επικινδυνότητα του κόβιντ, στις συγκεκριμένες δομές.
Επανέλαβε, ωστόσο, ότι η συνεργασία με τους γονείς είναι άψογη και πως «δε γίνεται η λειτουργία ενός ειδικού σχολείου χωρίς τους γονείς».
Καταληκτικά, ο κ. Ψωμακέλης αναφέρθηκε στην ανάγκη «συλλογικοποίησης» των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Ειδική Εκπαίδευση. «Θα πρέπει να υπάρξει ένας σύλλογος που να αναδεικνύει τα προβλήματα και να ενημερώνει το υπουργείο», υπογράμμισε.
 
Ακούστε τον κ. Κ. Ψωμακέλη.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύνταξη : Ελευθερία Μούκανου
Μοντάζ: Παναγιώτης Χαραλαμπάκης
Επιμέλεια: Τηλέμαχος Αρναούτογλου
 
Εκπαιδευτικά
Κοινωνικά
Πολιτιστικά
Τοπικά