Συνέντευξη-Σύνταξη κειμένου: Παναγιώτα Κουτσομιχάλη
Μοντάζ-Επιμέλεια: Δέσποινα Κουγιουμτζόγλου
Η ΕΛΜΕ Ξάνθης και η «Πρωτοβουλία ενάντια στις συνδικαλιστικές διώξεις-απολύσεις εκπαιδευτικών», αναζητώντας δρόμους αντίστασης και δράσης, διοργανώνουν συζήτηση με θέμα τις διώξεις, τα πειθαρχικά και τις απολύσεις, καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισής τους, την Παρασκευή 13 Ιουνίου, στις 19:00μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Ξάνθης, με κύρια ομιλήτρια τη Χρύσα Χοτζόγλου, διωκόμενη εκπαιδευτικό της ΕΛΜΕ Πειραιά.
Με αφορμή την επίσκεψή της στην Ξάνθη, η Χρύσα Χοτζόγλου, μίλησε στην ενημερωτική εκπομπή του Δημοτικού Ραδιοφώνου Ξάνθης, για τις συνδικαλιστικές διώξεις των εκπαιδευτικών, υποστηρίζοντας ότι, τα τελευταία χρόνια οι εκπαιδευτικοί γίνονται μάρτυρες μίας άνευ προηγουμένου επίθεσης από την κυβέρνηση με χιλιάδες διώξεις και πειθαρχικά, γιατί είτε οι εκπαιδευτικοί υλοποιούν τις αποφάσεις του σωματείου τους κατά της αξιολόγησης, είτε ακόμη γιατί καταγγέλλουν τις ελλείψεις προσωπικού, ή γιατί διεκδικούν καλύτερες συνθήκες φοίτησης για τις μαθήτριες και τους μαθητές τους.
Με αναφορά στην δική της συνδικαλιστική δίωξη, αλλά και στις περιπτώσεις άλλων συναδέλφων της, η κυρία Χοτζόγλου υποστήριξε ότι, με τη στάση τους οι εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να υπερασπιστούν κεκτημένα δεκαετιών, κεκτημένα, που έχουν να κάνουν με το δωρεάν δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά. Η κατηγοριοποίηση των σχολείων, που θα επιφέρει η αξιολόγηση, την είδαμε στην περίπτωση των Ωνάσειων σχολείων, που ξαφνικά ένα Ίδρυμα πήρε τα κτίρια, έδιωξαν τα παιδιά και λένε ότι θα είναι σχολεία για λίγους και εκλεκτούς, υποστήριξε και πρόσθεσε ότι, αυτή η κατηγοριοποίηση περνά μέσα από την αξιολόγηση, και για αυτό δηλώνουν την αντίθεσή τους γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί.
Υπερασπιζόμαστε επίμονα το δωρεάν και δημόσιο σχολείο, υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα του λαού να μπορεί να στέλνει τα παιδιά του στο σχολείο ανεμπόδιστα, αλλά και το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία, τόνισε και εξέφρασε ταυτόχρονα την αντίθεση των εκπαιδευτικών στις αλλαγές , που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, όπως είναι το εθνικό απολυτήριο, τα Τεχνικά Γυμνάσια και η τράπεζα θεμάτων, «φορτώνοντας» τους μαθητές με περισσότερη ύλη και μετατρέποντας το σχολείο σε ένα διαρκές εξεταστήριο.
Όπως είπε, οι εκπαιδευτικοί είναι καθημερινά μέσα στην τάξη σε επαφή με μαθητές, που ασφυκτιούν και αγωνιούν για το μέλλον τους και οι ερωτήσεις, που κάνουν προς τους καθηγητές, δεν αφορούν μόνο το επιστημονικό κομμάτι, αλλά αγωνιούν για το μέλλον τους ζώντας σε έναν ταραγμένο κόσμο, είναι παιδιά, που έχουν βιώσει την οικονομική κρίση στις οικογένειες τους, αλλά και την πανδημία και σε αυτά τα παιδιά οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι δίπλα τους, υποστήριξε η Χρύσα Χοτζόγλου, λέγοντας ότι, ο εκπαιδευτικός δεν πρέπει να σιωπά.
Τέλος, όσον αφορά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για απολύσεις για όσους δημοσίους υπαλλήλους δεν συμφωνούν με την αξιολόγηση, όπως τόνισε, η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την αξιολόγηση ως μέσο πειθάρχησης και υποταγής, σε μία προσπάθεια να καλλιεργήσει τον φόβο και τη σιωπή απέναντι στα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης και να αναιρέσει το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία, αλλά και το δικαίωμα στον αγώνα, την απεργία και τη διεκδίκηση.
Συνέντευξη-Σύνταξη κειμένου: Παναγιώτα Κουτσομιχάλη
Μοντάζ-Επιμέλεια: Δέσποινα Κουγιουμτζόγλου